Așa cum am promis, vom continua acest subiect captivant, care este la fel de versatil ca o sferă. Cu cât arăți mai multe pagini, cu atât apar mai multe lucruri noi. Deci, mai sunt multe de explorat și de admirat. Ne-am oprit în secțiunea anterioară la faptul că ecoul, ca termen, acoperă mai multe fenomene, dar în maghiară, acesta este un concept unic disponibil pentru noi. Așadar, am introdus cuvintele englezești echo, delay și reverb, care descriu mult mai bine diferitele efecte. Apoi, am venit cu o grupare grozavă unde s-a dovedit că jumătate din ecouri apar cel mai adesea ca efecte creative, în timp ce cealaltă jumătate creează spațiu. Și acesta este doar începutul!
Să Aruncăm O Privire Mai Aproape La Ecou
Acesta este cu siguranță ecoul clasic cunoscut de mulți atunci când un sunet dat este repetat mai târziu, chiar și într-o formă ritmică, adică devine audibil din nou, dar fiecare repetare devine din ce în ce mai silențioasă. Nivelul semnalului sunetului reflectat scade în toate cazurile, doar pentru a folosi un pic de jargon. Durează mult timp între repetări, așa că le auzim și le percepem ca fiind complet separate una de cealaltă. Și câte repetări este media? Să spunem doar că este un număr mic.
Apare cel mai des atunci când se produc efecte sonore speciale, mai mult decât o dată sincronizate cu ritmul lucrării. Ca laic, poate fi absolut înșelător și chiar confuz faptul că acest tip de întârziere este adesea produs de inginerii de sunet folosind dispozitivul de întârziere. Adică, există o atitudine consecventă cu privire la subiect. Adică, termenii echo și delay uneori zboară liber ca sinonime unul pentru celălalt, dar mai devreme sau mai târziu devine clar exact ce înseamnă acel termen.
Dar Atunci Care Este Exact Diferența Între Echo Și Delay?
Pentru a răspunde la această întrebare, să ne referim puțin la biofizică. Așadar, cercetările dezvăluie că auzul nostru poate stoca un sunet care durează o medie mare de 100 de milisecunde. Adică, în practică, asta înseamnă că dacă trece un minim de 100 de milisecunde sau mai mult între două sunete, ele sunt percepute ca fiind separate unul de celălalt. Pe de altă parte, dacă vorbim despre un timp mai mic decât acesta, pare coerent. În engleză, pentru ca ecoul să fie recunoscut ca fiind diferit de sunetul sursă, trebuie să treacă un minim de 100 de milisecunde. Cu perseverență, disecăm fizica puțin mai departe.
Sunetul poate călători o medie de 343 de metri pe secundă, lăsând o distanță de 34,3 metri în 100 de milisecunde. Da, dar pentru ca ecoul să apară, sunetul trebuie mai întâi să ajungă la suprafața de pe care se reflectă și abia apoi să parcurgă calea pe care a făcut-o odată.
Așadar, asta înseamnă că obținem o valoare bună împărțind la jumătate datele de mai sus. Să presupunem că ne aflăm la 17 metri de o suprafață mare, netedă, care este perfectă pentru a reflecta ecourile. Atunci, dacă emitem un sunet cu destule decibeli și entuziasm, ne vom afla într-o cușetă de două ori cu sunetul. Pe de o parte, când sunetul direct se pune în mișcare. Pe de altă parte, când ecoul ne revine fidel. Așadar, am reușit să clarificăm ecoul și să-l prezentăm într-o formă suficient de sensibilă.
-
Classic Membrana din piele de absorbție a sunetului400 lei – 850 lei +Vat
-
Difuzoare cu coloană1 000 lei – 1 400 lei +Vat
Ce Zici De Fenomenul De Întârziere?
Elvis slapback delay – astfel apare efectul de întârziere în multe locuri, fiind un instrument popular pentru înregistrările clasice. Dar despre ce este vorba?
Întârzierea este o punte între ecou și reverberație, dar am putea spune și că există o suprapunere între cele două tipuri de ecou. Motivul simplu pentru aceasta este că poate produce parțial ambele tipuri de ecou în funcție de setări. Cu toate acestea, este recomandabil să se facă distincție între cele două, așa că conceptul separat de întârziere este foarte corect.
Ce zici de nivelul semnalului sunetului întârziat? Există o diferență aici în comparație cu ecoul. Nivelul semnalului este relativ ridicat, deoarece timpul de întârziere este atât de scurt încât nu auzim sunetul de întoarcere complet separat de sunetul sursă, în timp ce numărul de repetări este mic.
Nu apare în natură de la sine, așa că este o soluție de inginerie sonoră. Simplificându-i funcționalitatea, cu suportul parțialității spațiale, poate fi simulat fără estomparea sunetului.
-
Difuzoare de artă 60x60x6cm850 lei – 1 025 lei +Vat
-
Capcană pentru Bass Trap de colț cu membrană din lemn și piele – 108x64x23cm900 lei – 925 lei +Vat
Ce Sunt Efectele De Modulație?
Ne-am lovit bine, dar atunci să nu ne oprim în acest punct. În timpul redării combinate a sunetului sursă și a sunetului întârziat, calitatea sunetului se schimbă în funcție de timpul scurs între ele. Întârzierile de ceva timp creează iluzia distanței și spațialității, dar cele cu o valoare mai mică creează tipuri complet diferite de efecte sonore. Acestea sunt numite efecte de modulație. Corul și flanger-ul sau phaser-ul intră în această categorie.
Ei bine, asta va fi de ajuns, dar spunem că nu s-a terminat încă. Mai mult, efectele de modulație merită explicate bine, așa că aici continuăm în cel de-al treilea episod al scrierii noastre despre ecou, care nu va lipsi de fizică, desigur, dar promitem să vă ținem și pe voi entuziasmați!