Amplasarea boxelor

Următoarele două părți sunt despre monitorizare, unde puteți citi despre amplasarea corectă și calibrarea monitoarelor de boxe. Ulterior, vă voi împărtăși sfaturi și trucuri care pot fi aplicate ușor chiar și într-un studio de acasă pentru o amortizare acustică adecvată.

Amplasarea corectă a boxelor este esențială pentru monitorizarea de calitate!

În majoritatea cazurilor, problemele de monitorizare sunt responsabile pentru mixajele proaste. Din păcate, o cameră proiectată acustic nu este disponibilă pentru proprietarii de studiouri de acasă ca noi și nici panouri acustice scumpe, capcane și rezonatori. Putem folosi doar ceea ce este disponibil. O cameră mică și câțiva bani în buzunar. Din fericire, putem obține rezultate destul de bune respectând câteva principii de bază. Dacă respectăm regulile de aur ale monitorizării, munca noastră va suna grozav nu doar în micul nostru studio, ci și în altă parte.

Despre ce a fost vorba în partea anterioară?

În partea anterioară (acustica de gherilă), am învățat deja că lanțul nostru de ascultare nu constă doar din boxe, ci și din cameră și proprietățile sale acustice: un sistem de monitorizare optim poate produce o presiune sonoră uniformă (volum) la toate frecvențele. Configurarea unui astfel de sistem poate dura mult timp! Dacă cineva nu este dispus să petreacă mai mult de o jumătate de oră pentru asta, nu ar trebui să fie surprins că mixajul nu va suna foarte bine. Proprietarii de studiouri de acasă trebuie să mențină costurile la un nivel minim, așa că doar timpul și efortul pot compensa suma mai mică de bani investită. Prin învățare și experiență, putem crea un sistem de monitorizare optim la un cost redus!

Mai întâi, să avem o privire de ansamblu asupra teoriei din spatele regulilor de amplasare a monitoarelor și câteva formule ca punct de plecare. Pentru cei care nu vor să fie deranjați de calcule, există o soluție mai practică pentru găsirea amplasării corecte a boxelor în ultimul sfert al acestui articol.

Amplasarea corectă a monitoarelor în 7 pași:

  1. Decideți poziția inițială de ascultare folosind regula de 38% (adică unde este practic să stați în timpul lucrului).
  2. Definiți distanța dintre boxe și urechile noastre (de exemplu, conform manualului sau ceea ce este fezabil în camera noastră).
  3. Așezați boxele la o distanță, orientare și înălțime adecvate.
  4. Găsiți distanța optimă a boxelor față de pereții din față și din spate.
  5. Aplicați panouri acustice sau membrane absorbante.
  6. Optimizare și reglaj fin prin măsurători acustice. De exemplu: Rew EQ.
  7. Să dăm drumul la muzică… este timpul să ascultăm în sfârșit muzică.

Să vedem teoria în puțin mai detaliu. Așezați întotdeauna monitoarele pe un suport. Dacă le puneți pe o masă sau pe o altă piesă de mobilier sau pe o cutie goală, acestea vor prelua vibrațiile carcasei boxei și vor acționa ca un rezonator, ceea ce va schimba semnificativ imaginea sonoră. Prin urmare, folosiți întotdeauna orice fel de soluție de absorbție a vibrațiilor (izolare). Nu economisiți la asta!!! Una dintre cele mai bune soluții este dacă avem un suport a cărui bază sau interior poate fi umplut cu nisip. Folosind spumă cu celule deschise sub monitoare, puteți obține o reproducere mai bună a bassului și o imagine stereo mai bună, deoarece boxele nu transmit vibrațiile către mobilierul de susținere. Suporturile de masă îndeplinesc de obicei și această funcție de izolare, făcând astfel inutilă utilizarea suplimentară a spumei.

Ce facem dacă nu avem un loc sau bani pentru suporturi sub boxe? Dacă nu folosim nici suporturi, nici spumă, putem folosi lipici Blu-Tack în toate cele patru colțuri ale carcasei boxei pentru a preveni deplasarea monitoarelor. Acest material poate acționa ca o soluție de absorbție a vibrațiilor. Este recomandabil să ridicați monitoarele așezate pe masă nu doar pentru separarea mecanică, dar poate reduce astfel efectul de filtru pieptene și ecourile timpurii nefavorabile. Spuma și polistirenul nu oferă un efect de izolare a vibrațiilor, dar cutiile de carton și plăcile de fibră de sticlă sau lână minerală o fac.

Nu încălziți boxele! Poate suna ciudat la început, dar nu puneți dispozitive care emit căldură sub boxe. Cum ar fi amplificatoare, efecte externe etc. Căldura emanată de acestea mișcă aerul și schimbă sunetul.

Dacă decideți să cumpărați produsul IsoAcoustics, puteți învăța rapid și ușor cu ajutorul calculatorului său ce tip de soluție de absorbție a vibrațiilor aveți nevoie. Trebuie doar să alegeți producătorul și tipul monitorului dintr-o listă. Folosiți întotdeauna monitoarele în orientarea lor inițială. Monitoarele verticale stând și monitoarele orizontale culcate! Puteți folosi monitoarele universale verticale/orizontale în orice poziție, dar ambele boxe ar trebui să fie în aceeași poziție. În figura atașată puteți vedea că folosirea unui monitor vertical culcat pe o parte generează o tăiere nedorită în intervalul de frecvențe dacă îl ascultăm, dacă ne abatem cu câteva grade de la linia centrală acustică a monitorului.

Cum ar trebui să începem? Dimensiunile camerei noastre și obiectele de acolo pot determina unde să plasăm monitoarele, dar în primul rând, în cazul camerelor mai mici, poate fi foarte util dacă avem posibilitatea de a plasa boxele în fața peretelui mai scurt. În acest fel, vom obține o reproducere mai echilibrată a bassului și, prin urmare, putem maximiza distanța dintre urechile noastre și peretele din spate. Dacă suprafața peretelui din spate este dură, ar trebui să fie posibil să fie la cel puțin 3 metri de urechile noastre, altfel trebuie aplicată amortizarea acustică. Stați în fața peretelui mai scurt al camerei.

Regula de 38% În primul rând, aceasta nu este o regulă, ci o ghidare creată de faimosul designer de studiouri, Wes Lachot. Ea determină poziția optimă de ascultare într-o cameră dreptunghiulară cu acustică adecvată. Ca orice ghid, aceasta se bazează și pe compromisuri și oferă ajutor doar pentru început. Dar este suficient pentru a începe lucrul, pe care îl putem perfecționa prin reglaje fine la final.

Mai întâi, determinați poziția de monitorizare, adică unde este recomandabil să stați.

Speakers placement

Măsurați lungimea peretelui mai lung (H) și puneți scaunul unde stați în timpul lucrului la 38% din acesta. Puteți calcula poziția boxelor astfel: lungimea peretelui (H, în metri) x 0,38. Urechile noastre trebuie să fie la această distanță de peretele opus. Dacă acest lucru nu este posibil din orice motiv, atunci măsurați cei 38% din peretele din spate și puneți scaunul acolo, deși este mult mai bine să stați mai aproape de peretele opus, deoarece vârfurile de bass se dezvoltă în fața boxelor datorită reflecțiilor puternice. Cel mai rău caz posibil este să stăm în fața peretelui din spate (cu excepția cazului în care peretele din spate are o amortizare acustică foarte puternică).

Difuzor acustic pe peretele din spate Dacă planificăm să montăm un difuzor acustic pe peretele din spate, este recomandabil să lăsăm puțin spațiu în fața acestuia pentru a permite undelor sonore difuzate să se răspândească. Desigur, depinde și de tipul difuzorului. Avem și un difuzor acustic pentru monitorizare la câmp apropiat.

Dacă nu puteți plasa poziția de monitorizare la linia de 38%, ar trebui să încercați linii de 35-43%. Nu trebuie să stați sub nicio formă pe axa longitudinală (50%) sau la sfertul (25%) camerei, deoarece acestea sunt locurile unde se generează primele și a doua unde staționare.

Într-o lume perfectă, regula de 38% poate oferi cele mai echilibrate frecvențe joase, dar cum suntem în lumea reală, după poziționarea inițială, este recomandabil să căutăm cea mai echilibrată poziție de monitorizare în camera noastră. Pentru a face acest lucru, merită să efectuăm măsurători ale răspunsului în frecvență, de exemplu cu acest software gratuit: ROOM EQ WIZARD. SzG

Partea 2: va continua…

Similar Posts