Acustica în birouri

Acustica neglijată pe nedrept în biroul tău

În ceea ce privește ergonomia la locul de muncă, primul lucru care ne vine în minte este scaunul bine ajustat, înălțimea corectă a monitorului, condițiile optime de iluminat sau temperatura din încăpere. Cu toate acestea, reducerea zgomotului, neglijată pe nedrept, este, de asemenea, o parte importantă a ergonomiei. Designul acustic oferă o soluție în acest sens.

Mai puține concedii medicale, performanță mai bună.

Experimentele științifice au demonstrat că precondiția muncii eficiente este un mediu lipsit de ecouri, sunete reverberante și zgomote excesive.

Birourile deschise și cabinetele – scăderea eficienței?

Cu speranța de a atinge o productivitate mai mare, scopul inițial al structurilor moderne de birouri deschise este de a ajuta interacțiunea și cooperarea dintre colegi. Se pare totuși că, în practică, se întâmplă opusul.

Un alt studiu a evidențiat riscurile birourilor deschise din punct de vedere al poluării fonice: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26366940 Aceasta a fost confirmată și de cercetarea Universității Cornell în care 40 de angajați de birou au trebuit să lucreze timp de trei ore la un nivel de zgomot egal cu nivelul mediu de zgomot al unui birou deschis. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11055149

Ca rezultat, nivelul de adrenalină al participanților a scăzut, au rezolvat mai puține sarcini și au fost mult mai puțin motivați decât într-un mediu liniștit, tratat acustic.

bass trap placed in the cinema room - Office acoustics

Acustica în birou

Când ne gândim la un birou deschis, apare în fața ochilor noștri un spațiu uriaș în care birourile și scaunele sunt așezate în diverse moduri. În afară de acestea, aproape că nu există alt mobilier.

În această încăpere spațioasă oamenii vorbesc, fac apeluri telefonice, telefoanele sună, imprimantele și copiatoarele funcționează, poate și mașinile de curățare a aerului și de aer condiționat sunt în funcțiune.

Reglementările acustice ale birourilor

Din punct de vedere acustic, este important că materialele folosite în clădirile de birouri sunt în principal beton și sticlă, care au proprietăți excelente de reflexie a sunetului, amplificând astfel și mai mult sunetele nedorite.

Pe baza reglementărilor acustice pentru birouri, nivelul de 45-55 dB este recomandat pentru activitatea obișnuită de birou. Dacă această valoare este mai mare, eficiența lucrătorilor scade.

Nivelul de zgomot al unui birou deschis oscilează în jur de 60-65 dB în medie. Când două persoane vorbesc între ele de la un metru distanță la un nivel de voce normal, acest lucru echivalează cu aproximativ 60 dB.

Reducerea zgomotului este un element important al ergonomiei la locul de muncă – Acustica

Este clar acum că lucrul într-un mediu zgomotos nu este avantajos, nici pentru angajat, nici pentru angajator.

 

Pe lângă elementele de ergonomie ale biroului deja utilizate pe scară largă, cum ar fi confortul convențional și larg acceptat al scaunelor, izolația fonică și absorbția sunetului sunt, de fapt, din ce în ce mai accentuate. Prin tratarea acusticii încăperii, putem obține eficiența muncii.

În birourile deschise colegii pot lucra eficient doar dacă sunt instalate accesorii acustice optime. Cea mai importantă sarcină este tratarea acustică corespunzătoare a grupurilor de stații de lucru, a sălii de ședințe și a zonelor de comunicare.

Pentru a realiza acest lucru, selecția adecvată și poziționarea corectă a unităților de absorbție a sunetului este esențială într-un mediu de birou. Panourile fonoabsorbante elimină sau filtrează ecourile nedorite, zgomotele și sunetele excesive din mediul de lucru.

Acustica încăperilor – și pentru sălile de așteptare, restaurante

Tratarea acustică poate crește eficiența în multe medii de lucru și poate oferi bunăstare pentru angajați, clienți și oaspeți deopotrivă.

Pe lângă birouri și săli de ședințe, reducerea zgomotului și înțelegerea vorbirii sunt vitale în sălile de așteptare, sălile de concerte, studiourile și restaurantele. Prin tratamentul acustic putem îmbunătăți semnificativ condițiile de comunicare, capacitatea de concentrare, performanța și, în plus, stresul poate fi redus.

Perfect Acoustic este soluția pentru compania ta

Specialitatea Perfect Acoustic este acustica încăperilor, reducerea zgomotului într-un mediu de lucru.

Putem defini parametrii exacți prin măsurători acustice la fața locului. Ulterior, ca parte a planificării acustice, întocmim o listă de instrumente prin care problemele acustice și imperfecțiunile acustice pot fi eliminate pe baza valorilor măsurate și a parametrilor încăperii respective. Îmbunătățirea acusticii încăperii se realizează cu panouri acustice. După măsurare, putem spune exact în ce punct al biroului trebuie plasat fiecare tip de panou pentru a obține rezultatul așteptat. Panourile acustice pot fi pregătite în diferite culori și modele, chiar și cu fotografii unice pe ele (de exemplu, un logo al companiei). În funcție de tipul de panou, acestea pot fi așezate pe podea sau montate pe perete. Panourile sunt fabricate din materiale de calitate, acoperite cu piele artificială sau catifea acustică, cu finisaje sofisticate pe baza cerințelor clientului care se potrivesc stilului mediului de lucru.

Birourile deschise au multe beneficii. Îmbunătățește cooperarea și comunicarea între colegi, dezvoltă comunitatea de la locul de muncă, ceea ce promovează apariția gândurilor și ideilor creative. Cu toate acestea, zgomotul de fond continuu are mai multe efecte negative asupra corpului nostru. Foșnetul mașinilor de birou, conversațiile cu colegii sau sunetul și vibrațiile telefoanelor, precum și zgomotele externe, afectează și memoria. Ne este mai greu să stocăm informațiile în memorie. Oricât de mult ne-am concentra pe sarcinile în cauză, nu putem exclude evenimentele și sunetele din jurul nostru. Prin utilizarea materialelor adecvate dezvoltate special pentru scop

uri acustice, reducerea zgomotului și condițiile acustice ideale ale biroului pot fi soluționate cu succes. Elementele acustice de înaltă calitate, eficiente, fonoabsorbante, au o structură flexibilă și densitate mare, așa că pot fi o soluție perfectă pentru îmbunătățirea acusticii birourilor.

Sfaturi pentru reducerea zgomotului în birouri:

  1. Este important să nu ignorăm suprafețele tavanului! Asigurați-vă că plasați elemente acustice și în aceste zone.
  2. Panourile fonoabsorbante verticale pe suprafețele pereților sunt extrem de eficiente.
  3. Zgomotul poate fi redus și cu despărțitoare de cameră.
  4. Este recomandat să plasați perdele acustice în fața ferestrelor.
  5. Reducerea zgomotului scaunelor de birou poate fi rezolvată cu un covoraș de podea.
  6. Separatoarele de tavan fonoabsorbante pot fi folosite pentru a preveni propagarea zgomotului.
  7. Zgomotele de pași pot fi eliminate cu un covor.
  8. Dacă este posibil, nu plasați birourile individuale și cabinele prea aproape unele de altele.
  9. Sunt necesare camere fonoizolate pentru întâlniri importante.
  10. Ferestrele și ușile fonoizolate ajută, de asemenea, la depășirea problemelor de zgomot.

Scris de: Róbert Polgár

Similar Posts